برگزاری جشنواره زغال اخته در کمپ گردشگری دیوری کلیبر

جشنواره زغال اخته کلیبر با برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و محلی از ۱۵ لغایت ۱۶ شهریورماه در کمپ گردشگری دیوری شهرستان کلیبر برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آٰریا، جشنواره زغال اخته کلیبر از ۱۵ لغایت ۱۶ شهریورماه سال‌جاری در کمپ گردشگری دیوری برگزار خواهد شد که این کمپ گردشگری، یکی از جاذبه‌های طبیعی مهم شهرستان کلیبر محسوب می‌شود.

دیوری با طبیعت بکر و چشم‌انداز کوهستانی، محیطی مناسب برای برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و بومی است و هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری مجذوب خود می‌کند.

هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی زغال اخته به عنوان یکی از محصولات کشاورزی کلیبر است که به دلیل کیفیت بالا و خواص فراوان آن، در میان گردشگران و ساکنین محلی محبوبیت بسیاری دارد. در این جشنواره، علاوه بر عرضه زغال اخته تازه، محصولات فرآوری‌شده مانند شربت، مربا، و دیگر فرآورده‌های زغال اخته نیز به فروش خواهد رسید. این اقدام به معرفی و حمایت از تولیدات محلی کمک کرده و زمینه‌ای برای افزایش بازار این محصولات را فراهم می‌کند. 

همچنین غرفه‌هایی برای عرضه تولیدات صنایع‌دستی‌، ورنی بافی، محصولات لبنی محلی، محصولات کشاورزی و تولیدات روستایی و عشایری نیز در این جشنواره فعال خواهند بود.

زغال اخته کلیبر که یکی از محصولات کشاورزی ویژه شهرستان کلیبر محسوب می‌شود؛ به دلیل شرایط خاص اقلیمی، طعمی خوشایند و طبیعی دارد که آن را از دیگر مناطق متمایز می‌کند. این میوه به صورت تازه و یا به صورت فرآوری‌شده در محصولات مختلفی مانند مربا، شربت و خشکبار به بازار عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061500908
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha